ВАСИЛЬКІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА  КИЇВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

УПРАВЛІННЯ   ОСВІТИ

вул. Покровська, 15/1, м. Васильків, 08600, тел. (04571) 2-45-84,

E-mail: vasmvo@ukr.net, Web: http://vas-miskvo.at.ua/, Код ЄДРПОУ 05408349

 

Н А К А З

        березня 2021 року

 

01-15/

м. Васильків

 

Про посилення обмежувальних

заходів із запобігання  поширенню 

гострої респіраторної хвороби COVID -19

у закладах освіти Васильківської міської

територіальної громади

 

               На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID -19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2» (зі змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2021 №230 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 №1236»),  Закону України «Про захист населення  від  інфекційних хвороб» , протоколу позачергового засідання Київської обласної комісії з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 23 березня 2021 року №5, протоколу позачергового засідання Васильківської міської комісії з питань техногенно –екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 23 березня 2021 року №5, наказу департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації від 19.03.2021 №53 «Про  посилення обмежувальних заходів із запобігання  поширенню   гострої респіраторної хвороби COVID -19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2»  та  з метою  вжиття заходів із запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID -19,

НАКАЗУЮ:

1.Заборонити  з 24 березня 2021 року в період «червоного» рівня епідемічної небезпеки  на території Київської області  у закладах освіти Васильківської міської територіальної громади  :

1.1.Відвідування закладів освіти незалежно від форми власності її здобувачами, крім здобувачів закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти;

1.2.Приймання відвідувачів басейну ЛОК «Хвиля»;

1.3. Проведення всіх масових заходів (розважальних, спортивних).

2.Керівникам закладів освіти Васильківської міської територіальної громади:

2.1. Організувати навчання для учнів 5-11 класів з 29 березня  2021 року в закладах освіти з використанням технологій дистанційного навчання;

2.2. Провести широку інформаційну кампанію серед учасників освітнього процесу щодо використання електронних освітніх ресурсів для забезпечення неперервного навчання;

2.3. Посилити санітарно – дезінфекційний та протиепідемічний режим у закладах освіти;

2.4. Обмежити доступ сторонніх осіб до приміщень закладів освіти;

2.5. Перевести в онлайн – формат проведення нарадчих заходів, робочих зустрічей тощо;

2.6. Розмістити на сайтах закладів освіти інформацію про порядок організації навчання в період обмежувальних протиепідемічних заходів;

2.7.Максимально перевести працівників на роботу у віддаленому доступі шляхом  застосування електронних засобів, інформаційно- комунікаційних технологій зі збереженням заробітної плати;

2.8. Запровадити щоденний температурний скринінг працівників; забезпечити необхідні умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни, негайно відправляти додому на самоізоляцію всіх працівників, які мають ознаки гострих респіраторних захворювань.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

 

Начальник управління                                                                Лілія КОЗАК

 

 




РЕГЛАМЕНТ

роботи дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Чорнобривчик» в умовах адаптивного карантину і після його завершення на період пандемії коронавірусу COVID-19.

 

Через поширення нового коронавірусу COVID-19, спричиненого SARS-CoV-2, і в зв’язку з його швидким розповсюдженням у світі, відсутністю колективного імунітету в людства та ефективних засобів профілактики (вакцинація) та лікування, Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) 11 березня 2020 року оголосила пандемію коронавірусу в світі. Незважаючи на заходи із запобігання поширення коронавірусу, що ґрунтуються на рекомендаціях Всесвітньої організації охорони здоров'я, за 4,5 місяці пандемія охопила 118 країн світу.

У зв’язку з вищезазначеним та відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних захворювань», тимчасових рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу СОVID-19”, з урахуванням рішень Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій і з метою запобігання на території України коронавірусної інфекції, 12 березня був тимчасово обмежений освітній процес та забезпечено дистанційне навчання в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) «Чорнобривчик». Виходячи з поточної інформації щодо поширення вірусу в Україні, з метою запобігання повторних спалахів інфекції, забезпечення стабільного та впорядкованого відновлення освітнього процесу в закладі освіти, підтримання безпеки санітарного стану приміщень та забезпечення здоров'я і безпеки учасників освітнього процесу розроблено даний Регламент відновлення освітнього процесу у закладі.

Зазначений документ розроблений на підставі діючих законодавчих та нормативних актів (перелік додається) з урахуванням практичного досвіду країн, які першими зіштовхнулися із поширенням коронавірусу COVID-19 і зараз демонструють прогрес у подоланні наслідків епідемії, зокрема, рекомендацій Республіки Корея, Китайської Народної Республіки та інших.

Даний Регламент спрямований на уникнення рецидивів інфекційних спалахів, виконання санітарно-епідемічних вимог, забезпечення безпечного перебування усіх учасників освітнього процесу в закладі освіти.

 

Для початку безпечної діяльності закладу керівник закладу Лапа А.А.:

·        видає наказ про підготовку до відновлення роботи закладу освіти після зняття карантинних обмежень, яким призначає відповідальних осіб за виконання усіх заходів, передбачених цим Регламентом, та розподіляє обов’язки між ними;

·        призначає особу, відповідальну за встановлення системи екстреної комунікації з поліклініками, лікарнями і медичними центрами діагностичного обстеження у випадку виявлення осіб із симптомами вірусного захворювання та забезпечення порядку відсторонення їх від занять або роботи;

·        проводить (до повернення вихованців) навчання та тренування для всіх працівників закладу з метою освоєння та володіння усіма необхідними навиками по запобіганню розповсюдженню інфекції та визначає певні обов'язки та вимоги до роботи кожного;

·        проводить аналіз даних уніфікованих опитувальників (додаток 2, 5), отриманих від працівників та батьків вихованців, або осіб, які їх замінюють, щодо даних про осіб, які були у контакті з хворими на вірусні захворювання або перебувають/ перехворіли самі/ хворіють на часі, а також тих, які вважаються здоровими;

·        визначає коло працівників, які першими повертаються до закладу освіти та розпочинають підготовчу роботу по відновленню його діяльності;

·        подає заявку до засновника та фінансового розпорядника з розрахунку відповідно до формули (додаток 3) на миючі, дезінфікуючі засоби, спецодяг, господарський інвентар, захисні маски (респіратори), рукавички, засоби особистої гігієни тощо;

·        перевіряє стан готовності медичного кабінету, ізолятора, вбиралень, харчоблоку, групових осередків, спортивної та актової зали  тощо;

·        на підставі аналізу та висновків медичної сестри поетапно формує списки вихованців, які можуть відвідувати заклад;

·        визначає та залучає до роботи педагогічних працівників, які за станом здоров’я можуть працювати з дітьми;

·        організовує систему щоденного контролю за станом здоров’я усіх працівників та вихованців;

·        запускає систему щоденної батьківської перевірки стану здоров'я дитини з обов’язковим повідомленням вихователя за два тижні до встановленого нормативним документом початку (відновлення) освітнього процесу;

·        формує списки дітей та працівників закладу, що належать до групи ризику, для запровадження щоденного моніторингу стану здоров’я зазначеної категорії осіб;

·        призначає відповідальних та затверджує графіки проведення інструктажів про дотримання особистої гігієни під час виконання посадових обов’язків, особливу увагу приділяючи працівникам та дітям групи ризику, забезпечує щоденний моніторинг стану здоров’я осіб з хронічними захворюваннями (діабет, гіпертонічна хвороба, астма тощо).

 

Керівник закладу забезпечує управління і контроль за дотриманням правил епідемічної безпеки в закладі.

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Розподіл заходів щодо підготовки закладу до повернення учасників освітнього процесу і подальше перебування у ньому

 

 

1.1.Керівник закладу:

 

  • при сприянні засновника забезпечує гігієнічну та санітарну обробку приміщень закладу (додаток 6);
  • при сприянні засновника забезпечує проведення обробки дезінфікуючими засобами поверхонь в усіх приміщеннях закладу, на ігрових, спортивних майданчиках та стадіонах;
  • при сприянні засновника забезпечує дезінфікування бактерицидними лампами приміщень;
  • при сприянні засновника забезпечує підготовку ізолятора як окремого приміщення тимчасової обсервації для осіб з підозрілими симптомами.

 

Працівники, які у цей час уже вийшли на роботу, проходять обов’язковий щоденний температурний скринінг з обов’язковою фіксацією в спеціальному журналі стану їхнього здоров’я медичним працівником закладу.

 

Стороннім особам обмежується доступ до закладу освіти. У випадку залучення окремих осіб для виконання робіт по забезпеченню життєдіяльності закладу, медпрацівником закладу проводиться їх ретельна перевірка на наявність температури і респіраторних симптомів, після чого надається дозвіл на вхід в будівлю з дотриманням усіх вимог особистого протиепідемічного захисту (маска, рукавиці, дотримання дистанції тощо) (додаток 4).

 

               На підставі отриманого від медичної сестри аналізу даних керівник закладу складає та затверджує графік поступового відкриття груп та виходу на роботу працівників.

 

1.2.Вихователь :

 

·                 направляє батькам вихованців опитувальники (додаток 5), які родина заповнює протягом 14 днів, збирає від батьків інформацію про стан здоров’я дітей, відсутність контактів з інфікованими протягом останніх 14 днів;

·                 узагальнює інформацію по групі та передає її медичному працівнику;

·                 педагоги продовжують працювати з дітьми та їх родинами , використовуючи технології дистанційного навчання, до повного відновлення освітнього процесу в закладі.

 

 

1.3.Медичний працівник:

 

·        на підставі даних, отриманих від працівників, про стан їхнього здоров’я, розподіляє працівників за категоріями:

 

-        не перебували в контакті з хворими;

-        перебували в контакті,

-        не хворіли

-        після останнього контакту пройшло 14 днів;

-        перехворіли на COVID-19, але після завершення хвороби пройшло 14 днів,   

та визначає можливі терміни (певні дати), з врахуванням карантинного періоду у 14 днів для контактних осіб, їх допуск до роботи.

 

  • на підставі узагальнених вихователями  даних, отриманих від батьків, про стан здоров’я дітей, розподіляє вихованців за категоріями:

 

-        не перебували в контакті з хворими;

-        перебували в контакті,

-        не хворіли та

-        після останнього контакту пройшло 14 днів;

-        перехворіли на COVID-19, але після завершення хвороби пройшло 14 днів,

та визначає можливі терміни (певні дати), з врахуванням карантинного періоду у 14 днів для контактних осіб, їх повернення до освітнього процесу;

 

·      надає керівнику закладу узагальнену інформацію про кількість дітей із зазначених категорій.

 

Усі учасники освітнього процесу, які перехворіли та мають відповідне підтвердження медичної установи щодо одужання, надають його медичному працівнику закладу освіти.

 

Батьки вихованців несуть персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини.

 

 

ІІ. Порядок збору інформації щодо стану здоров’я вихованців та працівників закладів освіти

 

Повернення учасників освітнього процесу до закладів освіти можливе лише за наявності інформації щодо задовільного стану здоров’я та відсутності контактів з інфікованими особами.

 

Керівник закладу освіти організовує моніторинг стану здоров’я учасників освітнього процесу, які були або перебувають у контакті з хворими на вірусні захворювання, перехворіли самі, хворіють на часі, а також тих, які вважаються здоровими.

 

Інформація збирається «ланцюжком» за принципом «знизу вгору»:

- батьки, або особи, які їх замінюють, заповнюють електронну анкету (додаток 5) та надсилають її вихователю;

- вихователь узагальнює дані та передає їх медичному працівнику закладу;

- медичний працівник передає керівнику закладу інформацію про учасників освітнього процесу закладу, які готові до повернення;

 

Підготовчий період триває до 14 днів

 

ІІІ. Регламент роботи закладу після відновлення освітнього процесу

 

3.1.Умови прийому вихованців до закладу:

·      створення окремого режиму дня для кожної групи;

·      планування мінімізації контактів вихованців між собою після повернення до закладу;

·      перевірка на наявність підвищеної (вище 37,2) температури в усіх учасників освітнього процесу перед входом в заклад та групу. Прийом дітей до закладу проводиться на підставі позитивних висновків за результатами моніторингу стану здоров’я дитини на закріпленій за віковими групами території з максимальним уникненням контактів з дорослими (батьками) та вихованцями інших груп.

·      проведення щоденних ранкових хвилинок здоров’я у кожній групі з обов’язковим вимірюванням температури тіла, загального огляду фізичного стану дитини.

 

3.2.Обов’язкові заходи під час освітнього процесу

 

Щоденний контроль за виконанням санітарно-епідемічних заходів у закладі освіти здійснюють:

керівник;

заступник керівника з господарчих питань;

сестра медична.

 

Під час першого тижня відвідування  першими заняттями  проводяться заняття  здоров’я, на яких зосереджується увага на знаннях щодо профілактики вірусних захворювань та контролю самопочуття. Усі учасники освітнього процесу повинні дотримуватись правил особистої гігієни, що забезпечить захист від вірусів та сприятиме запобіганню захворювань.

Окремі заняття проводяться з «групою ризику» (учасники освітнього процесу, що мають хронічні захворювання).

Усі освітні заходи та режимні моменти з дітьми проводяться за умови максимально можливої ізоляції однієї групи від іншого. Використання приміщень загального користування (музична та фізкультурна зала, ігрові кімнати тощо) дозволяється за умови чіткого дотримання графіку роботи з обов’язковим проведенням усіх санітарно-гігієнічних заходів щодо їх прибирання та провітрювання.

Після кожного виду діяльності проводяться передбачені цим Регламентом санітарно-гігієнічні заходи.

Педагогічним працівникам протягом дня необхідно слідкувати за станом здоров’я дітей та у разі виявлення ознак захворювання передавати вихованця медичному  працівнику закладу та інформувати адміністрацію та батьків.

 

Технічним працівникам спільно з педагогами протягом дня необхідно:

                         після кожного виду діяльності проводити провітрювання приміщень, дезінфікувати ручки дверей, поручні, підвіконня, предмети у вбиральнях;

                         перед початком кожного заняття протирати з використанням дезінфікуючих засобів робочі столи (без присутності дітей);

                         робити вологе прибирання у приміщеннях, що задіяні в освітньому процесі;

Окрім цього  помічники вихователів та прибиральник приміщень  зобов’язані проводити:

·      зволоження повітря в приміщеннях, де перебувають діти (показник зволоження становить 40-60%) (додаток10);

·      миття підлоги в усіх приміщеннях закладу, в тому числі групового осередку, з обов`язковим відсуванням меблів та обладнання;

·      миття вбиралень із застосуванням дезінфікуючих розчинів;

·     миття посуду та інвентарю з дотриманням правил обробки (додаток 7).

 

Наприкінці дня технічним персоналом проводиться:

·      миття підлоги в усіх приміщеннях закладу із застосуванням дезінфікуючих розчинів (додаток 8);

·      обробка іграшок із застосуванням дезінфікуючих розчинів з наступним полосканням під проточною водою та сушінням на відкритому повітрі або на столах;

·      дезінфікування бактерицидними лампами приміщень, виробничих (додатки 8,9).

 

 

У приміщеннях біля раковин розміщуються інструкції (інфографіка) щодо миття та гігієнічної обробки рук – відповідальна медична сестра закладу.

 

 

Протягом дня усім учасникам освітнього процесу необхідно дотримуватися правил знезараження рук (додаток   ) :

·      перед початком всіх режимних моментів;

·      після відвідування санвузла (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом);

·      працівникам харчоблоків - після роботи з необробленими продуктами або зовнішньою тарою, при зміні технологічної операції на харчоблоці (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом);

·      після чхання, сякання, кашлю, витирання очей, причісування;

·      у будь-яких інших випадках контакту в процесі роботи з предметами, які можуть забруднити (контамінувати) руки.

 

Для гігієнічного знезараження рук працівники наносять мінімум 3 мл. антисептика на сухі долоні, активно втирають протягом 30 секунд. Вихованцям  руки необхідно протирати антисептичними вологими серветками.

 

Культурно-масові заходи, масові збори мають бути відтерміновані до нормалізації епідемічної ситуації.

 

ІV. Рекомендації щодо дій у разі виявлення хворого у закладі під час освітнього процесу

 

Дії при виявленні у вихованця /працівника симптомів хвороби.

 

У разі виявлення в учасників освітнього процесу первинних симптомів хвороби (висока температура, сухий кашель, лихоманка) – максимально ізолювати, забезпечивши індивідуальними захисними засобами (медична маска, рукавички), повідомити керівника, медичну сестру, батьків, лікувальну установу, звернутися до лікаря для отримання консультації або подальшого обстеження.

У разі виявлення хворого вихованця/працівника під час освітнього процесу керівник закладу має забезпечити виконання таких заходів, як тимчасове обмеження входу до установи та користування приміщеннями.

У день виявлення хворого, включаючи можливих відвідувачів закладу, визначається перелік приміщень, у яких перебував хворий, та забезпечується обмеження їх використання та пересування по маршруту переміщення хворого.

У разі виявлення декількох хворих, які користувалися приміщеннями на одному поверсі, обмежується весь поверх, де вони знаходились.

Якщо декілька хворих перебували на різних поверхах, керівнику необхідно видати наказ про тимчасове закриття закладу освіти.

У той же час, особа, відповідальна за встановлення системи екстреної комунікації з закладами охорони здоров’я, інформує такі заклади та батьків дітей, родичів - у разі виявлення дорослого хворого.

Керівник закладу в обов’язковому порядку інформує органи управління освітою (власника).

Якщо особа з підозрою на вірус, в якої був контакт з хворим, класифікується як пацієнт, вона припиняє відвідувати заклад освіти протягом 2 тижнів, і здійснює дистанційне лікування під наглядом спеціального медичного закладу (амбулаторно вдома або стаціонарно в лікарні).

Якщо після відвідування закладу підтверджуються підозри на хворобу (був контакт з хворим), необхідно звернутися у спеціальний медичний центр лікування та по можливості (задовільне самопочуття) не відвідувати лікувальний заклад, отримуючи консультації лікаря дистанційно .

 

4.1. Дії при підтвердженні у вихованця/працівника хвороби за результатами епідеміологічного дослідження.

У разі виявлення хворого за результатами епідеміологічного дослідження та за погодженням з органами охорони здоров’я необхідно призупинити функціонування групи, де було виявлено хворого, на період 14 днів, або всього закладу освіти.

Приміщення закладу можна використовувати тільки після повної дезінфекції відповідними службами.

Надання психологічної підтримки дітям та закладу, у яких виявлено хворого на коронавірус, через соціальні мережі та медіа можливо лише за згодою керівника закладу.

 

 

 

 

         

Додатки

 

 

          Розрахунки забезпеченості термометрами та засобами індивідуального  

          захисту на момент відновлення роботи закладу освіти (додаток 1).

          Опитувальник для працівників про самопочуття з метою протидії  

           поширенню коронавірусу (COVID-19) (додаток 2)

           Формули визначення потреби у миючих, дезінфекційних та     

           антисептичних засобах (додаток 3)

           Форма реєстрації відвідувачів закладу    (додаток 4)

            Опитувальник для батьків або осіб, які їх замінюють, вихованця

           про самопочуття дитини з метою протидії поширенню коронавірусу     

            (COVID-19)  (додаток 5)

              Дезінфекція приміщень закладу (додаток 6).

          Вимоги до отримання та видачі продуктів харчування (додаток 7).

Загальні вимоги до процедури дезінфекції (додаток 8).

Дезінфекція групових приміщень, високочастотних контактних предметів, вбиралень (додаток 9).

Організація роботи прибиральника службових приміщень (додаток 10).

Повітряно-тепловий режим в закладі (додаток 11).

Порядок здійснення дезінфекційних заходів в приміщеннях закладу технічними працівниками (додаток 12).

Порядок здійснення дезінфекції у разі виявлення хворого (додаток 13).

Правила для батьків дітей, що захворіли на коронавірус (додаток14).

Правила для вихованців та їх батьків (додаток 15)

Миття посуду під час карантину (додаток 16)

Дезінфекція об’єктів розчином «Хлорантаїну» при крапельних інфекціях вірусної етіології (додаток 17)

Знезараження рук (додаток 18).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

Розрахунки забезпеченості термометрами та засобами індивідуального захисту на момент відновлення роботи закладу освіти:

 

 

Назва

Кількість

Місце знаходження

Безконтактні термометри

по 1

на кожну групу

2

медпункт

Медичні маски

 

на 30/% від загальної кількості учасників освітнього процесу

Антисептики

( 1тиждень)

500ml

по 2 в групі, на харчоблоці

 

4 в медпункт

Вологі серветки антибактеріальні

(1 тиждень)

упаковка 100 шт.

5 упаковок для групи


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

Формули визначення потреби у миючих,

дезінфікуючих та антисептичних засобах

 

 

Формула визначення потреби на місяць миючого засобу для миття рук (НВМ):

НВМ = Кпздо  х Вмздр х П, де

Кпздо - кількість працівників, здобувачів дошкільної освіти;

Вмздр – максимальна норма витрат миючого засобу для миття рук на 1 особу в день, що становить 0,018 л ( 6 разів в день, 3 мл/1 раз);

П- період надання освітньої послуги (кількість днів).

 

 

Формула визначення потреби на місяць антисептика для рук (НВА):

НВА = Кпздо  х Вадр х П, де

Кпздо - кількість працівників, здобувачів дошкільної освіти;

Вадр – максимальна норма витрат антисептика для рук на 1 особу в день, що становить 0,009 л ( 3 рази в день, 3 мл/1 раз);

П- період надання освітньої послуги (кількість днів).

 

 

Формула визначення потреби на місяць деззасобу для обробки підлоги та поверхонь (НВД):

НВД = С х Вмздр х П, де

С – площа, що підлягає обробці деззасобом (кв. м.);

Вмздр – максимальна норма витрат деззасобу для обробки підлоги та поверхонь на 1 кв. м. в день, що становить 0,1 л ( 1 раз в день, 100 мл готового розчину на 1 кв. м.);

П- період надання освітньої послуги (кількість днів).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Дезінфекція приміщень

 

Щоденний контроль за виконанням санітарно-епідемічних заходів здійснюють: керівник, медична сестра.

 

Технічні працівники закладу зобов’язані: здійснювати прибирання території та прогулянкових майданчиків дитсадка.

 

Двірники на початку дня (вранці за 1-2 год. до приходу дітей) та перед вечірньою прогулянкою повинен:

 

-        проводити полив зі шлангу доріжок, прогулянкових майданчиків з обов’язковим миттям підлоги тіньових навісів із застосуванням дезінфікуючих розчинів;

-        здійснювати вологе прибирання обладнання на групових та спортивному майданчиках з використанням миючих або дезінфікуючих розчинів.

 

Помічники вихователів, прибиральник службових приміщень, працівники харчоблоку перед початком дня та наприкінці дня зобов’язані:

 

-        проводити наскрізне або кутове провітрювання приміщень впродовж не менше 10 хв.;

-        мити гарячою водою з милом (господарське) меблів, у тому числі шаф для одягу дітей і персоналу, обладнання, столів, опалювальних приладів, підвіконь, стін тощо;

-        дезінфікувати ручки дверей;

-        прибирати коридори та маршові сходи із застосуванням дезінфікуючих розчинів;

 

протягом дня проводити:

-        зволожування повітря в приміщеннях, де перебувають діти (показник зволоження - 40-60%)

-        миття підлоги в усіх приміщеннях закладу, в тому числі групового осередку;

-        миття туалетних кімнат із застосуванням дезінфікуючих розчинів;

-        миття посуду та інвентарю із дотриманням правил обробки.

 

наприкінці дня проводити:

-        миття підлоги в усіх приміщеннях закладу із застосуванням дезінфікуючих розчинів;

-        обробку групових та прогулянкових іграшок із застосуванням дезінфікуючих розчинів з наступним полосканням під проточною водою та сушінням на відкритому повітрі або на столах;

-        дезінфікування бактерицидними лампами групових приміщень.

Під час проведення усіх видів прибирання приміщення вентилюються обов’язково!

 

 

Турбота про людей

(при сприянні засновника та фінансового розпорядника коштів)

 

·                    забезпечити заклад миючими, дезінфікуючими та антисептичними засобами у достатній кількості;

 

·                    забезпечити заклад резервним гарячим водопостачанням;

 

 

·                    забезпечити персонал санітарним та спеціальним одягом, рукавицями, масками;

 

·                    забезпечити працівників засобами особистої гігієни: милом, паперовими рушниками, антисептичними засобами для обробки рук;

 

 

·                    забезпечити кожну дитину індивідуальним постільним комплектом: матрацом, подушкою, двома ковдрами (для холодного та теплого періоду року), трьома змінними комплектами білизни, двома чохлами на матрац, покривалом, рушниками для обличчя та тіла, паперовими рушниками(серветками);

 

·                    розмістити біля раковин пам’ятки-схеми щодо миття рук для дошкільнят та інструкцію з миття та гігієнічної обробки рук персоналу;

 

·                    провести інструктажі для працівників та бесіди з дітьми щодо дотримання правил особистої гігієни та протиепідемічних заходів;

 

 

·                    категорично заборонити перебування працівників на робочому місці із симптомами вірусного захворювання .

 

 

 

Додаток 18

 

Знезараження рук

 

Кожен працівник зобов'язаний знати процедуру та дотримуватись правил миття і гігієнічної обробки рук дезінфікуючими засобами:

·                    перед початком роботи;

·                    після відвідування санвузла (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом);

·                    після кожного виходу з приміщення групового осередку, харчоблоку тощо та після повернення;

·                    після роботи з необробленими продуктами або зовнішньої тарою (обов’язкове миття рук);

·                    при зміні технологічної операції на харчоблоці (обов’язкова обробка дезінфікуючим засобом);

·                    після чхання, сякання, кашлю, витирання очей, причісування ;

·                    у будь-яких інших випадках контакту в процесі роботи з предметами, які можуть забруднити (контамінувати) рук.

 

Для гігієнічного знезараження рук працівники наносять мінімум 3 мл. антисептика на сухі долоні, активно втирають протягом 30 сек.

 

Дезінфекцію рук можна здійснювати наступними антисептичними засобами: «Актацид септ», «Стеріліум», «Неостеріл», «Асептик Біодез» тощо.

 

Дезінфекційні засоби у закладах дошкільної освіти використовують для:

 

·  профілактичної дезінфекції,

·  поточного та генерального прибирання,

·  дезінфекції столового і кухонного посуду, обладнання, інвентарю тощо.

 

Для ефективної дії дезінфекційних  та миючих засобів необхідно:

 

  • суворо дотримуватися необхідної концентрації робочих розчинів ;
  • забезпечувати рівномірне нанесення і максимальний контакт (проникнення) між розчином і поверхнями;
  • дотримуватися визначених термінів експозиції.

 

Вимоги до виготовлення дезінфекційних розчинів

 

·                особи, допущені до роботи з дезінфекційними речовинами, обов'язково проходять інструктаж щодо роботи з засобами дезінфекції.

·                готує розчини медична сестра;

·                під час приготування робочих розчинів використовуються індивідуальні засоби захисту відповідно до інструкції виробника;

·                забороняється зберігати засоби дезінфекції разом з харчовою сировиною, готовою продукцією, в місцях, що доступні дітям.

 

Вимоги до препаратів

 

  • закуповувати слід лише малотоксичні засоби (3 або 4 класу токсичних речовин)
  • всі миючі та дезінфікуючі препарати повинні мати етикетки з зазначенням назви речовини процентної концентрації та дати виготовлення;
  • всі препарати мають супроводжуватися детальними, завіреними виробником методичними рекомендаціями до застосування та належним набором документів (копія свідоцтва про реєстрацію, сертифікат відповідності до Держстандарту України тощо).

 

Використання і зберігання прибиральних матеріалів

 

  • після прибирання увесь інвентар обов’язково промивається у гарячій воді з миючими засобами;
  • використані квачі, прибиральні матеріали занурюють у 0,5% розчин НГК чи 1% розчину хлорного вапна – на 30 хв., прополіскують та сушать ;
  • чисті квачі та прибиральні матеріали зберігають у спеціально промаркованій тарі у господарчій шафі;
  • миючі та дезінфікуючі препарати зберігаються у недоступних для дітей місцях без доступу світла;
  • інвентар для прибирання (швабри, ганчірки, щітки, відра), повинен бути промаркований, закріплений за кожним груповим та допоміжним приміщенням, і зберігатися окремо у спеціально виділених місцях разом із спецодягом для прибирання;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

 

 

Вимоги до отримання та видачі продуктів харчування

 

 

Прийом продуктів закладами освіти проводиться за складеними схемами з максимальним уникненням контактів з постачальниками.

 

Усі продукти, які постачаються в оригінальній герметичній упаковці (молоко, молочно-кислі продукти, соки, консерви, олія тощо), промиваються під проточною водою, просушуються та укладаються на зберігання в коморі.

 

Отримання готових страв працівниками здійснюється в спеціальному одязі, рукавичках та масках із суворим дотриманням графіку видачі їжі з максимальним уникненням контактів з іншими працівниками.

 

Організація харчування дітей відбувається за умови дотримання усіх санітарно-гігієнічних вимог у групових приміщеннях закладу.

 

Після завершення карантину у разі наявності у коморі продуктів із обмеженим терміном використання (риба морожена, яйця, овочі, фрукти, масло вершкове тощо) проводиться ретельне вивчення супроводжувальних до них документів та, у разі потреби, складається акт за підписом членів бракеражної комісії закладу освіти щодо якості продуктів харчування або продовольчої сировини.

 

Харчування вихованців має бути організовано:

 

- в групових приміщеннях за умови наявності необхідного кухонного знаряддя, посуду та достатньої кількості персоналу;

 

Увесь посуд слід чистити та дезінфікувати відразу після кожного прийому їжі.

 

Поверхні шаф, ручки вимикачів на харчоблоці тощо обприскуються та дезінфікуються раз на день, щоб забезпечити безпеку харчових продуктів та виробництва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

Загальні вимоги до процедури дезінфекції

 

  • Підлогу, стіни, двері, підвіконня, меблі прибирають ганчіркою, змоченою у миючому засобі або в дезінфікуючому розчині;
  • Санітарно-технічне обладнання (унітази, раковини) протирають двічі одним із дезінфікуючих розчинів або чистильно-дезінфікуючими засобами згідно із рекомендаціями із застосування.

 

Рекомендовані дезінфікуючі розчини для прибирання:

 

  • 0,5% розчину хлораміну;
  • 0,5% розчину хлорної вапни або вапни білильної гашеної термостійкої;
  • 0,25% НГК, ДОСГК;
  • 0,2% розчину сульфахлорантину;
  • 3% (по ДВ) розчину перекису водню з миючим засобом (0,5%);
  • 1% (по ДВ) розчину пераміну;
  • 1% (по ДВ) розчину полісепту;
  • 3% розчину амфолану;
  • 0,5% розчину катаміну АБ;

 

Виготовлення дезінфекційних розчинів проводить медична сестра закладу.

 

Вимоги до препаратів:

 

  • закуповувати слід лише малотоксичні засоби (3 або 4 класу токсичних речовин);
  • всі миючі та дезінфікуючі препарати повинні мати етикетки з зазначенням назви речовини процентної концентрації та дати виготовлення;
  • всі препарати мають супроводжуватися детальними, завіреними виробником методичними рекомендаціями до застосування та належним набором документів (копія свідоцтва про реєстрацію, сертифікат відповідності до Держстандарту України тощо).

 

 

 

 

 

Додаток 9

 

Дезінфекція службових приміщень закладу

 

Робочі кабінети

Офісні столи, підлога, дверні проходи  та дверні ручки у робочих кабінетах необхідно дезінфікувати щодня шляхом розпилення або протирання хлоровмісним дезінфекційним засобом.

 

Після дезінфекції проводиться провітрювання з одночасним відкриттям вікон та дверей впродовж 30 хвилин. Протягом робочого дня рекомендується провітрювати робочі кабінети не менше трьох разів.

 

Офісні стаціонарні телефони необхідно дезінфікувати двічі на день 75% розчином етанолу. Робочі кабінети мають бути обладнані  та засобами для дезінфекції.

 

Загальні вбиральні

 

Для дезінфекції вбиралень (включаючи унітази, умивальники, смітники, дверні ручки, стіни, дзеркала, двері та вікна тощо) використовується хлоровмісні засоби (розпилюється або протираються поверхні).

 

Для дезінфекції підлоги в туалеті, умивальників, унітазів слід використовувати 75% етанол для протирання та дезінфекції 2 рази на день; або посипається і дезінфікується 2 рази на день дезінфікуючим розчином, що містить хлор, з ефективною концентрацією хлору 1000 мг / л.

 

Високочастотні контактні предмети: ручки дверей, столи та стільці, плакати, комп’ютери у вищезгаданих місцях

 

Високочастотні контактні поверхні, такі як клавіатура, комп’ютерна миша, поруччя сходів, кнопки домофону можна дезінфікувати розчином, що містить хлор, з ефективною концентрацією хлору 500 мг / л шляхом розпилення або протирання дезінфікуючими серветками.

 

Сміття утилізується суворо у відповідності до правил. У кожній секції закладу  має бути розміщений контейнер для використаних одноразових масок, серветок тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 10

 

 

Організація роботи прибиральника  службових приміщень

 

 

Робоче місце повинно бути обладнано шафою для зберігання комплекту госпінвентарю, мірної тари (для приготування мийного розчину) і пристосувань для прибирання.

Необхідні засоби і пристосування для прибирання на початку зміни прибиральник вручну доставляє до місця роботи, а по закінченню
прибирання - до місця зберігання.

Зібрані відходи і сміття відносить до спеціально відведеного місця.

Під час  прибирання приміщень застосовують ручні засоби прибирання.

 

 

Технічні завдання   

 

     

Прибирання службових приміщень адміністративних будівель, сходів. Витирання пилу, підмітання вручну та миття вручну стін, підлоги, стелі, віконних рам і скла, дверних блоків, меблів.

Чищення і дезінфікування раковин та іншого санітарно-технічного устаткування.

Очищення урн від паперу і промивання їх дезінфікуючими розчинами. Збирання сміття та винесення його до встановленого місця.

Додержання правил санітарії і гігієни в приміщеннях, що прибираються.

 

 

 

 

Додаток 11

 

 

Повітряно-тепловий режим в закладі

 

1. Чистота повітря в приміщеннях закладу забезпечується:

- відповідністю кількості дітей до нормованої наповнюваності;

- регулярністю вологого прибирання приміщень з використанням дезінфікуючих та миючих засобів;

- використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).

 

2.До приходу дітей в приміщення  і після їх виходу необхідно проводити  наскрізне провітрювання  приміщень.

 

Тривалість наскрізного провітрювання визначається погодними умовами згідно з таблицею 1.

Температура повітря вулиці в градусах Цельсія

Тривалість провітрювання приміщень (хв)

від +10 до +6

4-10

від +5 до 0

3-7

від 0 до -5

2-5

від -5 до -10

1-3

нижче -10

1-1,5

 

У теплі дні доцільне перебування дітей в приміщеннях закладу при відкритих фрамугах та кватирках.

 

4. При проведенні гігієнічної оцінки повітряно-теплового режиму у приміщеннях слід враховувати: площу приміщення на 1 учасника освітнього процесу, об'єм, коефіцієнт аерації, тривалість провітрювання приміщень, систему вентиляції, режим її роботи і технічне обслуговування, режим прибирання приміщень, заходи щодо запобігання заносу пилу в будівлю.

 

5. У приміщеннях закладу відносна вологість повітря має бути 40-60%; температура повітря 19-22 град. C, , в спортивному залі 19-20 C, , в актовому залі 19-20 C, в медичному  кабінеті та ізоляторі  21-23 град. C, в спальних приміщеннях 19-20 град. C; в умивальних 20-23 град. C;; в душових не нижче 25 град. C.

 

Кондиціонування повітря в закладі

 

Система кондиціонування повинна відповідати нормам щодо запобігання та контролю епідемій.

 Використання централізованої системи вентиляції не дозволяється. Вентиляційні решітки у приміщеннях закладу потрібно протирати дезінфікуючим розчином щодня.

 

Додаток 12

 

 

Порядок здійснення дезінфікуючих заходів технічними працівниками

 

 

Двірники та технічні працівники на початку дня (вранці за 1-2 год. до приходу дітей) зобов’язані:

 

·             робити прибирання території, спортивних, ігрових, прогулянкових майданчиків закладу;

 

·             проводити полив зі шлангу доріжок по всій території закладу;

 

·             проводити полив зі шлангу прогулянкових майданчиків з обов’язковим миттям із застосуванням дезінфікуючого розчину підлоги тіньових навісів;

 

·             робити вологе прибирання з використанням миючих або дезінфікуючих розчинів обладнання на території закладу.

 

 

 

Додаток 13

 

 

Порядок здійснення дезінфекції у разі виявлення хворого

 

  • Підготуйте засіб для дезінфекції.
  • Дотримуйтесь запобіжних заходів безпеки.
  • Протріть всі поверхні у приміщенні (місці), де знаходився хворий, перед дезінфекцією помітьте місця інфекції і приберіть зайві предмети.
  • Провітріть приміщення.
  •  Декілька разів вимийте підлогу дезінфікуючи засобом, рухаючись з одного кінця приміщення до іншого.
  • Після приготування дезінфікуючого засобу нанесіть його на ганчірку (рушник) і протріть всі ділянки, якими часто користуються, а також поверхні у туалетів, ручки, підлокітники, столи, стільці, клавіатури, мишки, перемикачі, жалюзі, вікна, стіни, ліфти тощо.
  • Предмети з текстилю помістіть в пральну машину і виперіть з миючим чи дезінфікуючим засобом.
  • Подушки , матраци, одіяла, якими користувався хворий на Covid-19 не повинні знову використовуватися до отримання результатів перевірки на вірус.
  • Якщо результат виявився позитивним, предмети, які важко прати у пральній машинці, необхідно передати спеціальній компанії на термічну стерилізацію за допомогою високотермальної обробки.
  •  Усі ганчірки (рушники), що використовувались під час дезінфекції, і відходи, що утворилися в процесі дезінфекції, помістіть у спеціальний пакет.
  •  Зніміть одноразовий халат, помийте руки з милом → зніміть рукавички, помийте руки з милом → зніміть окуляри, помийте руки з милом → зніміть маску, помийте руки з милом.
  •  Використані одноразовий халат, рукавички, маску помістіть у спеціальний пакет.
  •  Усі відходи, що утворилися в процесі дезінфекції, утилізуйте окремо від

інших побутових відходів.

  •  Прийміть душ і перевдягніться після дезінфекції.
  • Провітріть приміщення.
  •  Якщо протягом 14 днів після проводження працівником дезінфекції, у нього фіксується підвищена температура і респіраторні симптоми, необхідно, щоб він залишився в спеціально призначеному місці для ізоляції і проконсультувався з сімейним лікарем.

 

 

 

 

 

 

Додаток 14

 

Правила, яких слід дотримуватися батькам або особам, які їх замінюють

 

Кожного ранку перед приходом до садочку виконувати замір температури і перевіряти наявність респіраторних симптомів.

 

Якщо дитина знаходиться на домашній ізоляції, батьки повинні навчити її дотримуватися наступних профілактичних заходів.

 

1.    Залишатися вдома.

 

2.    Жити окремо в ізольовано просторі, якщо це можливо.

 

                  3. Часто провітрювати приміщення.

 

3.    Приймати їжу наодинці

 

                 5 Під час перебування на ізоляції щодня ретельно перевіряти стан здоров'я на наявність високої температури чи респіраторних симптомів.

           

                6. Під час періоду ізоляції члени сім'ї або співмешканці повинні максимально уникати контакту з хворим:

 

- зокрема забороняється контактувати з літніми людьми, вагітними, малими дітьми, людям з хронічними захворюваннями або онкологією.

- забороняється прийом гостей.

 

                7. Використовувати різні особисті предмети (рушники, посуд тощо), при користуванні спільним туалетом або душовою кабіною, дезінфікувати їх (наприклад, домашнім розчином хлорної рідини).

 

 Додаток 15

 

Правила, яких слід дотримуватися вихованцям та і батькам

 

 

Дотримуватися правил особистої гігієни.

1.      Ретельно мити руки з милом або обробляти їх антисептиком:

перед вживанням їжі;

після кожного відвідування вбиральні;

після повернення з вулиці.

2.      Дотримуватися етикету кашлю.

необхідно прикрити обличчя рукавом одягу або одноразовою паперовою серветкою.

після використання серветки необхідно викинути її у смітник;

ретельно вимити руки з милом протягом 30 секунд.

 

 

У яких випадках необхідно повідомити вихователя і не відвідувати заклад

1.      Наявність температури вище 36.6 або поява респіраторних симптомів.

2.      Наявність зв'язку з групових спалахом захворювання на території країни або недавній візит за кордон.

3.      □ Якщо Ви припинили відвідувати заняття у закладі, необхідно дотримуватися наступних профілактичних заходів.

 

4.      Залишатися вдома.

 

5.      Жити самому в ізольовано просторі, якщо це можливо.

 

6.      Часто провітрювати приміщення.

 

7.      Приймати їжу наодинці.

 

 

 

 

 

 

Download
скан наказу про часткове послаблення кар
Adobe Acrobat Document 187.1 KB








ВЧИМОСЯ ВДОМА

Можливо, через вимушене перебування вдома ви зіткнулися з численними питаннями, що потребують нових рішень. Наприклад, як і чим зайняти дитину під час карантину? Як сприяти її розвитку, не маючи професійних навичок вихователя? І багато інших питань.

Карантин триває, і наразі лише ви можете надати підтримку своїй дитині. Ваше ставлення до дитини в цей період передбачає ще більше підтримки та спокою, ніж зазвичай.

ЮНІСЕФ Україна підтримує глобальну комунікаційну кампанію «15 днів #ВчимосяВдома (#LearningAtHome)»  з навчання та розвитку вдома дітей дошкільного віку під час карантину через COVID-19.

Пропонуємо декілька цікавих ігор та занять, які урізноманітнять перебування дитини вдома. Ми також прагнемо підтримати вашу батьківську компетентність, акцентуючи увагу на навичках і вміннях, які розвиватимуть ваші діти. Ці життєво важливі навички й уміння розвиваються під час гри, спілкування, спільної діяльності, коли ви разом щось досліджуєте або читаєте книжку. Коли ви щось робите разом з дитиною, ви допомагаєте їй пізнавати себе і світ, сприяєте емоційному й фізичному здоров’ю, розвитку мовлення, критичному мисленню.

Прості вправи – а скільки задоволення ви подаруєте собі й своїй дитині. Залишайтеся вдома!

 

День 1

Рухливі ігри з дітьми, навіть удома

Іграм дітей на свіжому повітрі можуть завадити погана погода та стан навколишнього середовища, не кажучи вже про спалах коронавірусу. Але не хвилюйтеся: ми все одно можемо погратися з дітьми в приміщенні, підживлюючи їхню енергію протягом тривалого перебування вдома!

Павутиння

Десь у будинку (наприклад, між меблями, під обіднім столом чи в передпокої) збудуйте павутину з вовняної пряжі. Ідея гри полягає в тому, щоб дитина пробиралася крізь «павутину», не торкаючись її.

Інші ідеї рухливих і веселих ігор

1. Танці під музику. Увімкніть музику та кружляйте під неї з немовлям на руках або разом зі старшою дитиною.
2. Кидання шкарпеток. Підготуйте чисті шкарпетки й кошик як ціль. З певної відстані намагайтеся поцілити скрученими в кульку шкарпетками в кошик якнайбільше разів.
3. Стрибки жабки. Стрибайте на неслизьких поверхнях, розмістивши кілька рушників як перешкоди. Ви також можете показати дітям, як зімітувати інших тварин, що плигають: кроликів, кенгуру тощо.

Ці заняття сприяють розвитку таких навичок і вмінь: соціальна взаємодія (дитина – дорослий); орієнтація в просторі, керування власним тілом; велика та дрібна моторики; вміння знаходити рішення, зокрема в партнерстві з дорослим; навички активного спілкування: ставити запитання та давати відповіді; математичні вміння: рахувати, порівнювати більше/менше; розвиток емоційного інтелекту; формування позитивної самооцінки (Я-концепції).

День 2

Приготування їжі разом з дітьми

Чи ви знали, що у приготування їжі разом з дітьми є чимало переваг? Це і соціально-емоційний розвиток, і розвиток мови й когнітивних здібностей, і фізичний розвиток дитини. Простими куховарськими завданнями для ваших малюків можуть бути: перемішати суміш для млинців, помити овочі чи накрити на стіл. Діти із задоволенням готують їжу разом з батьками. Ви також можете навчити дітей деяких основних правил приготування їжі, наприклад, вживати тільки ретельно приготовлену їжу й пити кип’ячену воду.

Ці заняття сприяють розвитку таких навичок і вмінь: гігієнічні навички, формування поняття «здорове харчування»; дрібна моторика; вміння слухати інших; вміння дотримуватися правил (послідовність дій, дотримання часових меж, гігієна); робити вибір й аргументувати його (наприклад: чому ти вибрав/вибрала саме це яблуко для салату); вміння визначати/порівнювати властивості різних предметів: як продуктів харчування, так і засобів (ніж з металу, чашка зі скла…); розвиток емоційного інтелекту.

 

День 3

Вигадування та переказ історій разом з дитиною

«Напишіть» книжку

Згадайте ситуацію, що дуже насмішила вашу дитину – щось цікаве й веселе, що трапилося у вашій родині. Ідея полягає в тому, щоб зробити книжечку, в якій буде викладена ця історія. Для виготовлення книжки вам знадобляться відповідні матеріали для сторінок; дитина може сама намалювати ілюстрації або вибрати картинки зі старих журналів, а також прикрасити обкладинку. Крім того, якщо дитина вже вміє писати, вона може підписати зображення у форматі ілюстрованої казки.

Ці заняття сприяють розвитку таких навичок і вмінь: творчі здібності, формування почуття краси; сенсорні й математичні навички: колір, форма, розташування на площині тощо; дрібна моторика; пізнавальні здібності; вміння створювати власні історії та розповідати їх, зокрема креативно мислити, відстоювати свою думку; мовлення, збагачення активного словника; розвиток емоційного інтелекту; формування позитивної самооцінки (Я-концепції).

 

День 4

Пошук скарбів удома

Підготуйте набір підказок для організації пошуку скарбів у будинку. Підказками можуть слугувати дотепні запитання, що спонукатимуть дітей шукати в будинку різні куточки й речі, про призначення яких вони й не здогадувалися. Скарбом може бути улюблена страва дитини або «сертифікат» на якусь цікаву діяльність.

Що стосується молодших дітей, то ви можете сховати окремі літери, зібравши які вони зможуть скласти слова.

Це заняття сприяє розвитку таких навичок і вмінь, як вміння вирішувати проблеми, домовлятись, знаходити спільні рішення, взаємодіяти; навички орієнтації в просторі; мовлення: особливо, діалогічного (вчитися слухати інших тощо); логічне мислення та математичні навички (послідовність, орієнтація в просторі тощо); основи грамотності (знання літер); розвиток емоційного інтелекту.

 

День 5

Усе для творчості! Виготовлення комп’ютера з вторинних матеріалів

Діти зроблять собі комп’ютер і клавіатуру з матеріалів, що підлягають переробці. Для виготовлення монітора можна використати картонні коробки; клавіатуру можна зробити з лотка для яєць. Після цього на «клавіатуру» можна нанести літери й цифри, а на «екран» наклеїти картинку.

Заохочуйте гру, пропонуючи дитині надсилати «повідомлення» друзям з нового «комп’ютера».

Таким способом можна побудувати будь-яку машину чи механізм і намалювати на ній «кнопки», що виконуватимуть різні команди.

 

Ці заняття сприяють розвитку таких навичок і вмінь, як дрібна моторика; мовлення (важливо, щоб дорослі демонстрували, як можна ставити запитання, і спонукали дитину це робити; також важливо спонукати дитину прогнозувати «А що ми робитимемо далі? Як ти гадаєш?»); сенсорні й математичні навички: колір, форма, розташування на площині тощо; розвиток емоційного інтелекту.

День 6

Музиканти: Як щодо домашнього концерту?

Для цього виду діяльності треба підготувати різноманітні каструлі, відерця, пластикові тарілки й контейнери, а також ложки. Разом з дитиною виберіть її улюблену пісню та перетворіть кухню на рок-сцену! Дотримуючись ритму пісні, дитина намагатиметься «зіграти» її на «інструментах», як учасник рок-гурту.

Для цієї вправи варто підібрати пісню, яку знають більшість малюків та їхніх батьків, зіграти її разом, а потім поділитися відеозаписом «концерту».

Це заняття сприяє розвитку таких навичок і вмінь, як слухове сприймання: різні звуки, їхня гучність тощо; дрібна моторика; мовлення, зокрема: відчуття ритму (ритмічний бік мовлення), розрізнення сили звуку, дзвінкі та глухі звуки; сенсорні й математичні навички: колір, форма, більше/менше тощо; критичне мислення; навички взаємодії в партнерстві з дорослим або іншою дитиною; вміння діяти разом; розвиток емоційного інтелекту.

 

День 7

«Банний день»: прання одягу, миття іграшок чи посуду з дитиною

Зберіть машинки, фігурки солдатиків, ляльок, дрібних звірят тощо й покладіть їх у раковину. Заповніть її мильною водою. Поряд підготуйте ємність з чистою водою для полоскання. «Викупайте» іграшки, сполосніть їх і висушіть рушником. Ця діяльність навчить вашого малюка певного порядку дій: з часом він має робити це самостійно під доглядом батьків.

Дошкільнятам також можна показати, як прати шкарпетки й хусточки, а також сушити їх з використанням прищіпок.

Це заняття сприяє розвитку таких навичок і вмінь, як гігієнічні навички; творчість і креативність; велика та дрібна моторика; мовлення (формування вміння описувати процес дії, відповідаючи на запитання «Що ти робиш зараз? Для чого? Що можна зробити ще? та інші); вміння дотримуватися правил (послідовність дій, дотримання часових меж, гігієна) і робити вибір й аргументувати його; розвиток емоційного інтелекту.

 

День 8

Наведення ладу в домі

Батьки й піклувальники можуть скористатися цією нагодою, щоб навчити дитину базових життєвих навичок. Однією з таких навичок може бути акуратне складання випраного одягу. Подивіться відео – воно справді веселе![AK1] 

Інші ідеї: сортування іграшок (великі-маленькі, машинки, фігурки, ігри тощо); розкладання взуття в передпокої.

Це заняття сприяє розвитку таких навичок і вмінь, як навички самообслуговування; велика та дрібна моторика; мовлення, зокрема культури спілкування (вислуховування, говоріння по черзі); вміння зосереджуватися на досягненні очікуваного результату; розвиток емоційного інтелекту.

 

День 9

Ми не боїмося забруднитися! Ліплення з пластиліну

Малюки обожнюють ліпити щось із пластиліну і їм особливо приємно, коли ви долучаєтеся до них. Діти справді можуть проявити свою творчість, але іншими плюсами таких ігор є зміцнення рук і розвиток дрібної моторики.

Це заняття сприяє розвитку творчості та креативності; навичок дослідницької діяльності, адже використовуючи пластилін чи тісто для ліплення можна досліджувати/аналізувати/прогнозувати. Наприклад, що буде з тістом, якщо додати більше води? Уміння дотримуватися правил (послідовність дій); розвиток дрібної моторики; мовлення, зокрема формування вміння описувати процес дії, відповідаючи на запитання «Що ти/ми робиш/робимо зараз? Для чого? Що можна зробити ще? Як ти думаєш… та інші); розвитку емоційного інтелекту.

 

День 10

«Я бачу»

Гра «Я бачу» дозволяє дитині попрактикуватися в лічбі й мові. Гра має бути максимально простою: скажіть «Я бачу в цій кімнаті щось синє», а тоді запропонуйте дитині відгадати цей предмет. Дитина може поставити вам скільки завгодно уточнювальних питань, щоб врешті-решт знайти відповідь. Ви можете додати: «Я бачу щось невелике і кругле», «Я бачу щось м’яке й біле». На вулиці ця гра може стати ще веселішою, якщо ви скажете, наприклад, «Я бачу те, що рухається». Граючись зі старшими дітьми, можна сказати: «Я бачу щось, що починається на С».

Цю гру можна ускладнити: знайти схожі предмети, більшого розміру або меншого. У грі «Таємнича коробочка» батьки або діти можуть по черзі в неї щось ховати. Той, хто тримає коробочку із схованою річчю (яку сам сховав), на запитання може лише відповідати «так» або «ні». Той, хто відгадує річ у коробочці, може ставити запитання, наприклад: їстівне, тверде, дерев’яне. Саму коробочку можна виготовити разом.

Активність сприяє розвитку логічного мислення; мовлення, особливо вміння формулювати/ставити запитання, обдумати їх; сенсорних і математичних навичок (колір, форма, орієнтація в просторі, відчуття на дотик); розвитку емоційного інтелекту.

 

День 11

Розвиток уяви. Уявіть, що проста картонна коробка може бути фортецею

Якщо у вас знайдеться картонна коробка, то це невичерпне джерело для творчості. Дивно, наскільки малюки полюбляють гратися з такими простими речами! Картонну коробку можна перетворити на маленьку фортецю або космічний корабель; її можна обмалювати чи обклеїти картинками, вирізаними зі старих журналів. Меж для фантазії не існує!

Будівництво фортеці

Її можна збудувати за допомогою простирадл, ковдр, подушок, стільців тощо. Не поспішайте: нехай головними «будівельниками» будуть діти. І найголовніше: фортеця має бути безпечною!

Така гра сприяє розвитку бережливого ставлення до середовища (сортування сміття, вторинне використання); творчості та креативності; дрібної моторики; дотримання позитивної поведінки (безпека, розуміння того, що поруч є інші); вміння співпрацювати з іншими дітьми або дорослими; мовлення.

 

День 12

Ігри з ліхтариком

За допомогою ліхтарика можна навчити дітей робити тіньові силуети різних тварин на стіні. Це заняття буде особливо цікавим, якщо одночасно з демонстрацією ви розкажете якусь історію. З ліхтариком можна грати й в інші ігри: чи зможе дитина дострибнути до плями світла від ліхтарика? Чи зможе вона дотягнутися до такої плями на стіні? Після таких вправ діти самі захочуть погратися з ліхтариком – звісно, не відмовляйте їм! Крім того, за допомогою ліхтарика дошкільнят чи старших дітей можна познайомити з азбукою Морзе й навіть влаштувати танцювально-світлову вечірку.

На прикладі цієї гри можна дати дитині елементарне розуміння того, як працює ліхтарик.

Це заняття сприяє розвитку математичних і сенсорних навичок: від чого залежить розмір плями/силуету (поняття ближче/далі); до плями на стіні можна доторкнутись і порівняти з розміром долоні тощо); орієнтації в просторі, керування власним тілом; великої та дрібної моторики; креативності.

 

День 13

Традиційні ігри (поширені у вашій країні)

Ще одним цікавим заняттям для батьків, піклувальників і дітей є народні або традиційні ігри. Незважаючи на свою видиму простоту, ці ігри допомагають стимулювати мозок дітей, а також їхнє фізичне здоров’я. Сьогодні діти можуть нічого не знати про ігри, в які свого часу гралися ви самі. Тому ця вимушена пауза – чудова можливість, щоб згадати своє дитинство разом з дітьми.

 

День 14

Юні математики

Для всіх, хто любить лічбу! Пропонуємо кілька веселих і простих математичних ігор, в які можна гратися вдома з дітьми. Якщо ви знаєте інші схожі ігри – поділіться з нами!

ЛІЧБА. Щоб навчити дитину рахувати й виконувати найпростіші математичні вправи, зробіть рахункові палички з китайських паличок, зубочисток чи соломинок.

ФОРМИ. Зробіть з паперу різні геометричні фігури (трикутники, кола, квадрати) різної величини. Запропонуйте дитині складати з них різні об’єкти: будинки, машини тощо.

Активність сприяє розвитку сенсорних і математичних навичок (колір, форма, об’єм, рахунок, більше/менше; розташування на площині, орієнтація у просторі); дрібної моторики; мовлення; розвитку емоційного інтелекту.

 

День 15

Батьки й діти можуть спільно створювати відеопроєкти: розповідати різні історії за допомогою дитячих малюнків. Батьки/піклувальники допомагають дитині зі «сценарієм» і «зйомками».

ЮНІСЕФ рекомендує батькам це цікаве заняття під час перерви в навчанні у зв’язку з карантином. Щоб створити мінівідео, виконайте три прості кроки:
💙 Крок 1: Обговоріть тему, яку дитина зможе намалювати: якусь повсякденну діяльність чи казку.
🎨 Крок 2: Намалюйте необхідні картинки з дитиною.
📹 Крок 3: Зніміть відео, що розкаже вашу історію.

Це заняття сприяє розвитку навичок взаємодії та співпраці для досягнення результату; творчості й креативності у створенні сюжету, зокрема послідовності викладання сюжету; мовлення (вербальне й невербальне) – брати на себе різні ролі, говорити різними голосами, інтонація, міміка, жести; математичних навичок (дотримання часових меж).

 




Директор ВООЗ заявив, що для подолання Covid-19 карантину недостатньо.

Країни не можуть зупинити поширення коронавірусу лише шляхом повної заборони пересування в громадах, заявив Виконавчий директор Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) Майк Раян. За його словами, потрібні додаткові заходи з охорони здоров’я населення, щоб уникнути повторного спалаху вірусу.

«На чому ми насправді повинні зосередитись – це на діагностиці хворих, їх ізоляції та ізоляції тих, хто мав з ними контакти», – сказав Майк Раян в інтервю на BBC, повідомив «Голос Америки».

«Якщо ми зараз не будемо вживати серйозних кроків із забезпечення здоров’я громади, коли всі ці обмеження на пересування будуть відмінені, небезпека зараження знову підвищиться», – констатував виконавчий директор ВООЗ.

«Як тільки ми сповільнемо передачу вірусу, ми повинні атакувати сам вірус. Ми повинні почати цю боротьбу», – сказав Раян.

Він також додав, що на появу вакцини від коронавірусу необхідно щонайменше рік.

«Ми повинні переконатись, що вакцина є абсолютно безпечною. Ми говоримо принаймні про рік», – заявив виконавчий директор Всесвітньої організації охорони Здоров’я.


Шановні батьки, всі новини щодо карантину і захворювання , яке його спричинило, ви можете читати на нашій сторінці "Чорнобривчик" у  FB.

На сторінці Чорнобривчик у FB ви знайдете цікавий матерал щодо того як залучити дошкільнят до приємних і корисних занять, як розважитись і навчитись бути готовим до різноманітних і неочікуваних ситуацій...