МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА


 

 

Освітня програма дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Чорнобривчик» 

на 2020-2021 навчальний рік

 

 

Загальні відомості

про ДНЗ (ясла-садок) «Чорнобривчик»

 

Повна назва закладу

 

Дошкільний навчальний заклад

(ясла-садок)  «Чорнобривчик» Застугнянської сільської ради Васильківського району Київської області

 

Код ЄДРПОУ

34851251

Юридична адреса закладу

 

 

08628, Київська обл.,

Василькфівський р-н,

с Безпятне, вул.Васильківська 72

 

 

Електронна адреса

chornobrivchik@i.ua

Адреса сайту

https://chornobryvchyk.jimdofree.com/

Прізвище, ім’я, по батькові завідувача закладу

 

Лапа Алла Анатоліївна

Дата заснування закладу

2007 рік

Проектна потужність

92 місця

Площа земельної ділянки

1,1 га

Площа будівлі

1850 м2

Кількість груп

4 групи:

- група дітей раннього віку «Сонях»,

- група дітей молодшого дошкільного віку «Сонечко»,

-  група дітей середнього дошкільного віку «Калинка»,

-  група дітей старшого дошкільного віку «Ромашка».

З них: інклюзивна група«Сонечко» ;

Інклюзивну групу відвідує одна дитина з особливими освітніми потребами.

 

 

Мова навчання

Українська

Режим роботи закладу

Режим роботи закладу: 7.00 – 19.00.

Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні.

Години прийому завідувача

Понеділок – 9.00 – 12.00

Четвер – 15.00 – 17.00


Розділ І.

Загальні положення

1.       Нормативно-правове забезпечення діяльності закладу

Освітня  діяльність  у  закладі дошкільної  освіти                у 2020/2021 навчальному році буде організована відповідно до:

-           Закону України «Про освіту»;

-           Закону України «Про дошкільну освіту»;

-           Базового компонента дошкільної освіти в Україні;

-           Статуту закладу;

-           Концепції      національно-патріотичного            виховання     дітей   та        молоді, затвердженої наказом МОН України від 16.06.2015 р. №641);

-           Санітарного  регламенту    для      дошкільних   навчальних    закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р.

№234);

-           Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 р. №446;

-           «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН від 19.12.2017 р. № 1633.

-           листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».

-           інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

 

2.       Пріоритетні напрямки роботи закладу

Пріоритетний напрямок роботи закладу: народознавчий.

 

3.       Тривалість навчального року

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

     

Канікули:

осінні – 5 календарних днів;

зимові – 11 календарних днів;

весняні – 9 календарних днів.

 

4.       Мережа груп

У  2020-2021 навчальному році          укомплектовано 4 групи:

-  група раннього віку - третього року життя;

-           група молодшого віку - четвертого року життя ;

-           група середнього віку - п'ятого року життя;

-           Група старшого віку - шостого року життя  .

 

З них: одна група – інклюзивна

 

 

Назва групи

Вік

Спеціальні групи

Кількість дітей за списком

«Сонях»

ранній

 

20

«Сонечко»

молодший

інклюзивна

24

«Калинка»

середній

 

25

«Ромашка»

старший

 

25

Всього дітей

 

94

 

Розділ II.

Інструменти забезпечення якості освіти

1.       Кадрове забезпечення

Заклад  не  повністю  укомплектований  педагогічними  кадрами та обслуговуючим персоналом. Є потреба в педагогічних кадрах – вихователь методист, вихователь,  логопед. Наявні педагогічні кадри мають повну вищу, неповну вищу, базову освіту за відповідною спеціальністю.

Загальна кількість працівників складає 30 осіб, з них - 9 педагогічних працівників, 1 - медичний працівник, та 20 осіб обслуговуючого персоналу.

Якісний склад педпрацівників

Посада

Категорія

Пед. звання

Спеціаліст вищої

категорії

Спеціаліст І категорії

Спеціаліст ІІ категорії

Спеціаліст

Без категорії

Завідувач

1

 

 

 

 

 

Вихователь-методист

 

 

 

 

 

 

Вчитель-логопед

 

 

 

 

 

 

Практичн. психолог

 

 

 

1

 

 

Педагог соціальний

 

 

 

 

 

 

Інструктор з фіз-ри

 

 

 

 

 

 

Музичний керівник

 

 

 

 

1

 

Вихователь

 

 

 

4

2

 

Всього

1

 

 

5

3

 

Згідно з перспективним планом проходження      атестації у 2020       році заплановано атестувати завідуючу Лапу А.А. Згідно з перспективним     планом проходження курсів підвищення кваліфікації протягом 2020 -2021 року заплановано скерувати на навчання завідуючу закладу Лапу А.А.

2.       Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу перебуває на низькому, недостатньому рівні. Багаторазові звернення адміністрації як до засновників, так і до фінансового розпорядника і органів місцевого самоврядування, на жаль, залишаються без уваги та відповіді. Забезпечення освітньої діяльності на сьогодні лежить на працівниках закладу. Саме своїм ентузіазмом і коштами працівники закладу змогли забезпечити стан, коли усі приміщення закладу з основних критеріїв  відповідають санітарно-гігієнічним нормативам, але не є сучасними та повними.

 Саме тому освітнє середовище закладу лише частково наповнене відповідно до «Примірного  переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН від 19.12.2017 р. № 1633.

Безпечність  умов у закладі створено відповідно до вимог листа МОН  України  від  14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах  дошкільної  освіти».

 Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу

Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу у закладі здійснюється відповідно до вимог Листа МОН від         №         «Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році».

 

3.       Контроль якості освітнього процесу

Графік контролю за станом освітнього процесу

 

Теми контролю

 

Дата

Відповідальний

Форма

провед.

Результат

Готовність        груп        до        нового

навчального року.

 

Завідуюча вих.метод.

Темат. контр.

До наради

Ведення          ділової      документації

педагогів.

Жовтень Березень

Завідуюча вих.метод.

Огляд.- опер.

Довідка

Створення передумов для впровадження в роботу закладу

ідей освіти для сталого розвитку.

Листопад

Завідуюча вих.метод.

Темат. контр.

Довідка до пед. ради

Інформативне наповнення батьків- ських віталень у всіх вікових групах.

Листопад Квітень

Завідуюча вих.метод.

Огляд.- операт.

Довідка

Виконання         рішень          засідання педагогічної ради.

Листопад

Лютий Травень

Завідуюча вих.метод.

Огляд.-

операт. контр.

Інф. до

пед. ради

Стан організації роботи в закладі щодо підготовки старшого дошкіль-

ника як майбутнього учня НУШ.

Лютий

Завідуюча вих.метод.

Темат. контр.

Довідка до пед.р.

Вивчення функціонування групи

 

Січень

Завідуюча вих.метод.

Компл. контр.

Довідка, наказ

Виконання режиму дня.

Раз/кварт.

Завідуюча вих.метод.

Огляд.-

опер.

Довідка

Виконання Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ №298/227

зі змінами №202/165

Раз/кварт.

Завідуюча вих.метод.

Огляд.- опер.

Довідка

Виконання Інструктивно-методич- них рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах

дошкільної освіти» (Додаток до листа МОН від 14.02. 2019 № 1/11-1491)

Раз/кварт.

Завідуюча вих.метод.

Огляд.- опер.

Довідка

Виконання     Інструктивно-методич- них рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах ДНЗ»

№1/9-563 від 16.08.10 р.  та «Органі-

зація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»

Раз/кварт

.

Завідуюча вих.метод.

Огляд.- опер.

Довідка

Якість планування освітньої

  роботи з дітьми.

щомісяця

Завідуюча вих.метод.

Персона- льн. контр.

Індив.

бесіда

 

Вивчення роботи педагогів, які

атестуються.

Листопад -березень

Завідуюча вих.метод.

Спостер, відвідув.

Інф.для АК

 

Аналіз занять та інших форм

навчально-пізнавальної діяльності.

Протягом міс.

Завідуюча вих.метод.

Вибірк. контр.

Картка аналізу

 

Оснащення та готовність груп до літнього оздоровчого періоду.

Травень

Завідуюча вих.метод.

мед. сестра

Огляд.- опер.

Довідка

 

               

4.       Моніторинг рівня професійної компетентності педагогів

Оцінювання рівня педагогічної майстерності педагогів здійснюється за модульно-критеріальною моделлю шляхом опитувань, тестувань, анкетувань та спостережень за якістю організації освітнього процесу.

 

5.       Моніторинг рівня сформованості компетенцій дітей

Оцінювання рівня сформованості компетенцій дітей проводиться вихователями, за участі вихователя-методиста, практичного психолога, двічі на рік:

перше оцінювання - у вересні, друге - у травні.

Діагностування проводиться за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Інструментарій для діагностування розроблено на основі методичного посібника  «Моніторинг досягнень  дітей  дошкільного  віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» / за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М. Кулик, Н.М. Шаповал. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 р.


Розділ ІІI.

Методична проблема та завдання на 2020-2021 н.р.

У 2020-2021 н.р. колектив закладу планує працювати над проблемою - «Створення гуманістичного освітнього простору навчального закладу як чинника успішної соціалізації дошкільників». Для цього колектив має вирішити завдання:

Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році» (додаток до листа МОН від             ), на основі аналізу роботи за попередній рік з урахуванням виявлених  проблем  і  потреб закладу у 2020–2021 навчальному році освітній процес в закладі направлений на розв’язання таких проблем:

·          Створення сучасного освітнього простору як гаранту готовності дошкільника до умов Нової української школи.

·          Активізація пізнавальної діяльності дошкільників шляхом залучення до пошуково-дослідницької діяльності та експериментування.

 

Завдання оздоровчого періоду:

·                     Формування високої опірності організму дітей до інфекційних захворювань

·                     Створення умов, що забезпечують охорону життя і здоров'я дітей.

·                     Виховання стійкого інтересу дитини до активної рухової діяльності.

·           Забезпечення позитивного емоційного стану дитини.


Розділ ІV.

Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

 

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти регулюються обраними педагогами комплексними та парціальними програмами, за якими буде працювати заклад дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році, а саме:

 

Група

Призвіще, ім’я, по батькові педагогів, посада

 

Програми

Група раннього віку «Сонях»

Лісовська Тетяна Іванівна, вихователь

                    Перший рік навчання

     Комплексна програма :

«Українське дошкілля», програма розвитку  дитини дошкільного віку, (авт.Білан О.І., Низковська О.В.), 2017 р.

Структуру програми визначають освітні лінії. Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності дитини.

Багато уваги у програмі відведено освітній лінії “Особистість дити­ни”. У ній виокремлено завдання щодо формування потреби у здоровому способі життя, виховання ставлення до здоров’я як до цінності, розви­ток рухової активності дитини.

Програма “Українське дошкілля” включає завдання з ознайомлення дошкільників із пожежною безпекою, правилами дорожнього руху, безпекою в побуті, поведінкою з незнайомими людьми, безпекою на природі.

Освітня лінія “Дитина в соціумі” представлена розділами: “Фор­мування основ духовно-моральних якостей”, “Народознавство”, а у се­редньому та старшому дошкільному віці також додано розділ “Основи правової культури”.

Програма “Українське дошкілля” орієнтує на розширення кола уяв­лень дітей про культуру, традиції українського народу. Підрозділ “На­родознавство” включає ознайомлення дітей із сімейними та родинними традиціями, українською оселею, рідним краєм, народним одягом, українською народною іграшкою, календарно-обрядовими святами, зви­чаями і традиціями, національною кухнею та народними ремеслами. Такий аспект роботи введений для пізнавального розвитку, збагачення знань дітей про історичні пам’ятки, формування стійкого інтересу до на­родознавчого матеріалу свого регіону, бажання пізнати його ближче.

Зміст освітньої лінії “Дитина у природному довкіллі” спрямований на збагачення уявлень про світ природи, формування екологічної куль­тури дошкільника. Неабияку увагу приділено розкриттю особливостей природи.

Освітня лінія “Дитина у світі культури” представлена двома розді­лами: “Предметний світ” та “Світ мистецтва”.

Підрозділ “Предметно-практична діяльність” включає трудову діяль­ність.

Розділ “Світ мистецтва” включає такі види дитячої художньої діяльності: літературна, музична, театральна, образотворча. Викори­стовуючи такий великий спектр діяльності з дітьми, вихователь має змогу збагачувати духовний світ дитини, розвивати уяву, почуття. Програма передбачає збагачення образотворчої діяльності дітей (малю­вання, аплікація, ліплення) через використання виробів декоративно- ужиткового мистецтва України та різних інноваційних технік малюван­ня й аплікації.

Враховуючи те, що провідною діяльністю дітей дошкільного віку є гра, у програмі виокремлено освітню лінію “Гра дитини”. У ній розгляну­то такі види ігор, як: рольові, конструкторсько-будівельні, дидактичні, народні, рухливі, настільно-друковані, театралізовані та ігри на розви­ток креативності. Особливо багата тематика народних ігор. Також подано орієнтовну тематику кожного виду ігор.

Освітня лінія “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі” побудова­на за напрямами “Сенсорні еталони”; “Елементарні математичні уявлен­ня.

Запорукою якісної освіти є мовленнєвий розвиток дошкільника. Тому в освітній лінії “Мовлення дитини” уточнено й конкретизовано завдання з формування правильної звуковимови, збагачення та активізації лексич­ного запасу, оволодіння граматично-правильним мовленням, зв’язним мовленням.

Уведено напрям роботи “Мовленнєвий етикет”.

Показники компетентності, якими закінчується кожна освітня лінія програми, вихователь може використати для визначення рівня розвитку дитини в кінці навчального року.

У додатках програми подано орієнтовний перелік музичного репертуару та художньої літератури. Враховуючи те, що форми та напрямки роботи з батьками стосуються усіх вікових груп, розділ “Співпраця із сім’єю” винесений в додатки.

Молодша група «Сонечко»,

 

Невечера Катерина Миколаївна,

Вихователь;

 

 

Перший рік навчання

 

Комплексна програма:

Освітня програма для дітей молодшого  дошкільного віку «Впевнений старт».

Середня група «Калинка»

 

Кошаленко Людмила Олександрівна, вихователь

Перший рік навчання.

Комплексна програма:

Освітня програма для дітей середнього дошкільного віку «Впевнений старт» / [О. К. Безсонова, Н. В. Гавриш, Т. О. Піроженко, В.В. Рогозіна, О. С. Рогозянський, О. Ю. Хартман];   За заг. наук. ред. Т. О. Піроженко. – К. : Українська академія дитинства, 2019. – 64 с.  

Програма рекомендована Міністерством освіти і науки України (лист ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти» МОН України № 22.1/12-Г-210  від 16.04.2019 року).

 

Старша група «Ромашка»

Лісовик Віра Василівна, вихователь;

 

 

Другий рік навчання

Комплексна програма:

Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку» / [Н. В. Гавриш, Т. В. Панасюк, Т. О. Піроженко, О. С. Рогозянський, О. Ю. Хартман, А. С. Шевчук]; За заг. наук. ред. Т. О. Піроженко. – К. : Українська академія дитинства, 2017. – 80 с.  

Програма рекомендована Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1/11-7684 від 01.08.2017 року).

 

 

В освітньому процесі закладу зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти в молодшій, середній та старшій групах  забезпечується через програму розвитку дитини дошкільного віку «Впевнений сарт» ,  якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 01.08.2017 №1/11-7684) . 

Освітня програма «Впевнений старт» реалізує державну політику в галузі освіти щодо питань особистісного розвитку дитини, враховує стратегічний курс розвитку системи освіти України загалом. Концептуальні засади програми узгоджені з пріоритетами загальнолюдських цінностей, що забезпечує спрямованість програми на формування загальної культури життєдіяльності дитини старшого дошкільного віку, максимальне використання можливостей періоду дитинства для досягнення психологічних якостей дошкільної зрілості та особистісного зростання.

Програма «Впевнений старт» розроблена відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти як державного освітнього стандарту. Реалізація Програми забезпечує оптимальні фізичні та інтелектуальні навантаження з метою охорони здоров'я та покращення фізичного, психоемоційного стану та соціального благополуччя дитини.

В основу Програми закладено відомі загальнонаукові принципи актуальності, науковості, доступності та відповідності програмового матеріалу віковим особливостям розвитку дітей, послідовності, систематичності, концентричності, дотримання яких відповідає сучасним тенденціям розвитку, виховання і навчання дошкільників. Відповідність світському і гуманістичному характеру освіти; єдність розвивальних, виховних, навчальних цілей і завдань дошкільної освіти; доцільність поєднання наукової обґрунтованості й можливості практичного застосування; особистісно-зорієнтована взаємодія дорослих і дітей; раціональне співвідношення організованої, самостійної та вільної діяльності у повсякденному житті; врахування провідних видів діяльності малюків забезпечують індивідуальний та диференційований підхід у освітній роботі з дітьми; інтеграцію змісту, форм, методів, засобів розвитку, виховання і навчання дошкільників.

Мета програми «Впевнений старт» – збагачення досвіду взаємодії дитини дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності, які формують відповідні життєві компетентності та якості психологічної зрілості.

Інваріантна складова в освітньому процесі закладу  

реалізується через парціальну програму:

 

-    парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (О. Каплуновська).

 

   Парціальна програма “Україна – моя Батьківщина”  розроблена на виконання Концепції національно-патріотичноговиховання дітей та молоді, затвердженої наказом Міністерстваосвіти і науки України від 16.06.2015 № 641 і Плану заходівМіністерства освіти і науки України щодо її реалізації. Зміст програми відповідає вимогам Базового компонента до-шкільної освіти, чинних програм розвитку, виховання інавчання дітей дошкільного віку. У програмі розкритоособливості національно-патріотичного виховання, основні напрями, завдання та зміст роботи з дітьми п’ятого і шостого років життя, форми методичної роботи з педагогами, поради батькам.

 

 

1.       Види діяльності

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності:

·         ігровій - провідній для дітей дошкільного віку;

·         руховій; природничій; предметній;

·         образотворчій, музичній, театральній, літературній;

·          сенсорно-пізнавальній і математичній;

·         мовленнєвій; соціокультурній та ін.

 

2.       Форми організації освітнього процесу

Для організації навчально-пізнавальної діяльності дітей перевага надається занятійній моделі організації освітнього процесу. Заняття проводяться, починаючи з третього року життя.

3.       Види і типи занять

У освітньому процесі використовуються різні типи і види занять, а також міні-заняття упродовж дня.

Типи занять:

     фронтальні заняття (вся група);

     групові заняття (до 15 дітей);

     індивідуально-групові заняття (до 8 дітей);

     індивідуальні заняття (1-4 дітей).

Види занять:

     комплексні заняття;

     тематичне заняття

     комбіноване заняття

     домінантне заняття

     сюжетно-динамічні заняття

     інтегровані заняття

 

Тривалість одного класичного  заняття:

-     група раннього  віку –  10-15 хвилин

-      молодша група – не більше 15-20 хвилин;

-     середня група – 20-25 хвилин;

-     старша група – 25-30 хвилин.

Тривалість одного інтегрованого заняття:

-     молодша група – 20 хвилин;

-     середня група – 30 хвилин;

-     старша група – 40 хвилин.

Тривалість фізкультурного заняття:

-     група раннього  віку –  10-15 хвилин

-      молодша група – 20 хвилин;

-     Середня група – 25 хвилин;

-     Старша група – 30 хвилин.

 

 

Самостійна діяльність дітей у закладі дошкільної освіти носить як індивідуальний, так і груповий (колективний) характер.

Форми організації самостійної діяльності: ігрова, пізнавальна, трудова, художня, рухова, комунікативна, мовленнєва тощо.

 

4.       Навчальне навантаження

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015р. №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

 

Кількість занять на тиждень за віковими групами в

закладі дошкільної освіти

Види діяльності за освітніми лініями

Група дітей 2 -3 р.

Група дітей 3-4 р.

Група дітей 4-5 р.

Група дітей 3-4 р.

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

3

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Додаткові освітні послуги

 

2

3

3

Максимальна кількість занять на тиждень

10

13

15

18

 

*Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

 

У ті дні, коли планується екскурсія, цільова прогулянка чи прогулянка-похід (дитячий туризм) за межі закладу дошкільної освіти, заняття з фізичної культури не проводяться.

 

В закладі щодня проводиться одне інтегроване заняття, на якому закріплюються набуті дітьми знання та вміння в різних видах діяльності.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в  молодшій та середній групах – не перевищує двох, у старшій  - трьох організованих навчальних занять.

З метою запобігання перевантаження дітей можливе проведення фізкультурних занять та занять з образотворчої діяльності у ІІ половину дня.

 

У період канікул з дітьми проводиться організована освітня діяльність у формі фронтальних, підгрупових занять різного спрямування: фізкультурно-оздоровчого, пізнавального (в тому числі – природничого спрямування), мовленнєвого, художньо-естетичного (музичні, образотворчі, художньо-мовленнєві).

Заняття носять як односпрямований, так і різноспрямований характер, широко використовуються тематичні й комплексні, інтегровані заняття, спрямовані на закріплення і використання дітьми набутих знань, умінь, навичок у практичній діяльності, нових ситуаціях.

 

5. Інноваційна діяльність

Для підвищення якості  освітнього процесу               у      закладі      дошкільної освіти запроваджуються:

  інноваційні освітні технології:

§Елементи методики сенсорного виховання за М. Монтессорі;

  інноваційні здоров’язбережувальні технології:

§Елементи казкотерапії

§Кольоротерапія

§Арт-терапія

§Пісочна терапія

§Гімнастика пробудження

§Дихальна гімнастика

§Зорова гімнастика

§Пальчикова гімнастика

§Самомасаж


 Розділ VI.

Модель випускника закладу дошкільної освіти

    Сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;

    сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;

    сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;

    сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;

    сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;

    сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;

    розвинута     емоційно-ціннісна       відповідальність       екологічного      ставлення     до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;

    сформована       готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;

    сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;

    розвинуті творчі здібності;

    сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;

    сформовані навички культури споживання;

    розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

    сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;

    сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу.

    сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;

    розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;

    сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;

    сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;

    сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;

    сформована культура мовлення та спілкування;

    засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях.

    сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;

    сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;

    спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.

 

 



дошкільна освіта в україні та за кордоном


майстерня педагога

дивіться за посиланням:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka


програми розвитку дітей

дивіться за посиланням:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/programi-rozvitku-ditej


перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання

Download
primirniy-perelik-proekt-2017-2.pdf
Adobe Acrobat Document 1.2 MB

закон про дошкільну освіту

Download
Зміни в законі про дошкільну освіту.pdf
Adobe Acrobat Document 443.3 KB

"Як навчити дитину читати ?"

Методик на світі досить багато. Але всі вони схиляються до одного висновку, що навчання дитини читання полягає в постійному повторенні. Але для цього не потрібно сидіти цілий день і товкмачити одне і те ж. Для навчання дитини читання потрібно вдаватися до ігровій формі. Дитина повинна, перш за все, зацікавитися. Якщо маляті подобається грати в слова, то він буде сам просити з ним позайматися.
Для ігор можна використовувати все що завгодно. Пачки від продуктів, написи на будинках, вивіски на магазинах. Дитина буде дивитися на яскраві літери, читати їх і тренуватися.

         Основний вік навчанню читанням починається приблизно з 4-5 років, коли мозок дитини не засмічений зайвою інформацією і сприймає все швидко і легко.
Також під час навчання читання необхідно стежити за правильною вимовою слів. Не давати дитині перекручувати слова і самостійно вимовляти їх чітко і ясно. Адже неправильно сказане слово може спричинити за собою неправильний словниковий запас, який формується у дитини, починаючи з його народження і до кінця життя.

Сьогодні на допомогу  прийшли нетрадиційні методики раннього навчання читання Глена Домана, Миколи Зайцева, Cесель Лупан, Людмили Шелестової, Євгенія Чаплигіна.   

Download
Як+навчити+дитину+читати.pptx
Microsoft Power Point Presentation 3.3 MB
Download
читання.doc
Microsoft Word Document 74.5 KB


Розвиток пізнавальних здібностей дошкільників

 засобами народознавства  

З досвіду роботи педагогів дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Чорнобривчик"  Застугнянської сільської ради.

                                       

Download
Доповідь.doc
Microsoft Word Document 41.5 KB

Download
Конспект інтегрованого заняття з пізнавального, художньо-естетичного, мовленнєвого та креативного розвитку для дітей старшого дошкільного віку
Заняття -Пісок Чарівник.doc
Microsoft Word Document 62.5 KB